tag:blogger.com,1999:blog-2913945307383068546.post7449373344591531291..comments2023-12-10T12:05:32.576+02:00Comments on שער לאור, שרית יעקב: מי האיש?שרית יעקבhttp://www.blogger.com/profile/12560174389524821583noreply@blogger.comBlogger12125tag:blogger.com,1999:blog-2913945307383068546.post-45955664167678987182014-03-09T09:20:12.880+02:002014-03-09T09:20:12.880+02:00אפשר לשאול ממך את "ספר קטן על משמעות החיים&qu...אפשר לשאול ממך את "ספר קטן על משמעות החיים"?<br />תקבלי בהשאלה ספר ממני...<br />יניר השכן.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/15518890668437735158noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2913945307383068546.post-30480814962617478582014-02-11T00:28:34.594+02:002014-02-11T00:28:34.594+02:00גיל האחד והמיוחד,
כל תגובה שלך, כל תגובה, מהווה הש...גיל האחד והמיוחד,<br />כל תגובה שלך, כל תגובה, מהווה השלמה לרשימותיי, ואף העצמתן.<br />תודה.<br />אתה נוגע בדיוק במהות שלי, כפי שאני מבינה אותה. מהות - שבמשך שנים הייתה הקושי שאתו התמודדתי - לחבר בין עולמות הרוח לעולמות החומר. לא הצלחתי. רציתי להיות תמיד ברוח, והייתי לרוב "עצובה" בחומר. ועוד. אבל ... למדתי. חיברתי. אני חיה בכל העולמות, מחברת ביניהם, מביאה מהרוח לחומר ומהחומר לרוח. ורואה בזה את ייעודי.<br />דבריך מחזקים אותי עוד יותר בדרכי.<br />ועל כך תודה גדולה. מאוד.שרית יעקבhttps://www.blogger.com/profile/12560174389524821583noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2913945307383068546.post-91750867739837743192014-02-09T23:36:07.983+02:002014-02-09T23:36:07.983+02:00שרית יקרה,
אני מתנצל על העיכוב הגדול בהתייחסותי ל...שרית יקרה,<br /><br />אני מתנצל על העיכוב הגדול בהתייחסותי לדברייך היפים והחשובים, ואנא סלחי לי על כך.<br /><br />השאלה בה"א הידיעה בה אני מוצא את עצמי עוסק בחלק גדול מחיי, היא איך להנחיל (מלשון "נחל" היוצא ממקום גבוה ויורד ומשקה את המקומות הנמוכים) את האמת הבוערת בעצמותיי, כפי שאני תופס אותה, למעגלי עולם המעשה ההולכים ומתרחבים ממרכז חיי.<br /><br />אנו מוצאים שבהרבה מקרים העיסוק בחיים הרוחניים, משכיח מהנפש את ערכם של החיים הארציים, והעיסוק בחיים הארציים, משכיח מהנפש את ערכם של החיים הרוחניים. נדרשת חוכמה רבה כדי להגיע למצב בו החיים הרוחניים והחיים הארציים יחזקו זה את זה.<br /><br />במשנה מפרטים חז"ל את ירידת הדורות, ובין השאר אומרים: "... משמת רבי עקיבא, בטל כבוד התורה. משמת רבי חנינה בן דוסא, בטלו אנשי מעשה. משמת רבי יוסי קטונתן, פסקו חסידים ...". ולכאורה לא מובן מה עושה המושג "אנשי מעשה" בין מושגים רוחניים כמו כבוד התורה וחסידות? אלא מכאן אנו לומדים שחז"ל לא ראו הפרדה כלל בין עולמות רוחניים נשגבים לבין חיי המעשה. איש רוח אמיתי, אליבא דחז"ל, הוא מי שעמל להוריד את רעיונותיו הרוחניים למטה ולממשם בעולמנו, בעומק חיי המעשה הארציים.<br /><br />על כן אני כל-כך מוקסם מהפסוק "בכל דרכיך דעהו" (ספר משלי) – דע אותו, את הא-ל העליון והנשגב, בכל דרכיך. לא רק בבית-המדרש או בבית-הכנסת, לא רק במגדלי השן של עולם הרוח האקדמי, אלא "בכל דרכיך" – בכל אחת מהדרכים הרבות והמסועפות אליהן מובילים אותך חייך.<br /><br />כן ירבו אנשי מעשה כמוך, שרית, אנשים שמחשבותיהם מרקיעות לשחקים, וידיהם עוסקות ולא מרפות מלהוריד את מחשבותיהם אל חיי המעשה, בדיוק כפי שלמדתי להכירך. אין חיזוק יותר גדול מלקרוא את דברייך, שרית, והם נוטעים בלב אמונה ותקווה גדולות.<br /><br />גיל.גיל חורבnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2913945307383068546.post-59218707567532589802014-01-21T00:36:41.052+02:002014-01-21T00:36:41.052+02:00פנינה היקרה בכתבתי התייחסתי לטוב ורע בתפיסה אישית ...פנינה היקרה בכתבתי התייחסתי לטוב ורע בתפיסה אישית וגם קבוצתית ...קהילתית לצורך הדיון נקח דיון המתרחש היום בעיתונות...קבוצת אנשי עסקים טוענת שטובת הציבור מבחינה כלכלית בעשיית ויתורים /טוב לשכנינו הפלסטנאים...בזמן שנציגי קבוצה אחרת טוענת שטובת הציבור מבחינה כלכלית היא להימנע מויתור ...וזאת ע"י הצגת מצגת מרשימהבחדשות.....שנתי הקבוצות משוכנעות בעשיית טוב.....אך למי זה באמת טוב...<br />הבנת מרחב הטוב והיחסיות שבו חשובה בכדי להבין עד כמה הוא מאפשר בסיס רחב.....טוב ורע מהווים בסיס טוב לקהילה קרובה אך לא הרבה יותר מכך....כמובן להבנתי הסוביקטיביתAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2913945307383068546.post-69365144898486738452014-01-20T12:20:00.359+02:002014-01-20T12:20:00.359+02:00אודי, נכון, טוב או רע הן הגדרות תלויות חברה/קהילה....אודי, נכון, טוב או רע הן הגדרות תלויות חברה/קהילה.<br />וגם אני לא בעד ציוויים, אלא פעולה מתוך עצמך, בהרמוניה "לב-שכל" כמו שכתבת.<br />ונכון להפנות כאן גם לשלוש התגובות שלמעלה: תגובתו של יוסי, תגובתי אליו, ותגובתה של פנינה ענב (פנינה, תודה).שרית יעקבhttps://www.blogger.com/profile/12560174389524821583noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2913945307383068546.post-10342228204777561832014-01-20T12:16:48.245+02:002014-01-20T12:16:48.245+02:00יוסי,
דרך הסתכלות מעניינת! מאוד. אהבתי את הגישה. ...יוסי, <br />דרך הסתכלות מעניינת! מאוד. אהבתי את הגישה. ונתת לי עוד חומר למחשבה.<br />תודה.<br />בנוסף, חשוב לי להדגיש את הסיפא של הרשימה, שבה אני מכוונת לכך שאני חושבת שאנשי "רוח" רבים יותר צריכים לגעת בפעילות חברתית (כזו או אחרת).<br />תבורך, ניפגש בקרוב :-)<br /><br />שרית יעקבhttps://www.blogger.com/profile/12560174389524821583noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2913945307383068546.post-48325735196297507122014-01-20T04:49:04.627+02:002014-01-20T04:49:04.627+02:00לאודי שלום -
זו בדיוק הבעיה - כשאדם אומר מה שטוב ל...לאודי שלום -<br />זו בדיוק הבעיה - כשאדם אומר מה שטוב לי לא בהכרח טוב לאחר ולהיפך - מה שרע לאחר לא בהכרח הוא רע לי וממקד את עצמו וראיית עולמו במרכז.<br />לכן אמר רבי עקיבא - ואהבת לרעך כמוך. אל תעשה לחברך מה ששנוא עלייך. גם בבודהיזם תמצית התורה היא - אל תפגע בשכן שלך. כלומר העולם בנוי אכן כן מעשיית טוב לאחר. מהתחשבות בשכן ומקבלת השונה ממך באהבה. <br />יום טוב<br />פנינה ענבAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2913945307383068546.post-54055372522230045202014-01-19T23:03:15.397+02:002014-01-19T23:03:15.397+02:00טוב ורע הם ביטוי לתפיסת עולם אישית ואו קבוצתית ואי...טוב ורע הם ביטוי לתפיסת עולם אישית ואו קבוצתית ואינם אוביקטיביים ועל כן אינם יכולים לשמש בסיס מוצק לדרך חיים חובקת עולם.<br /><br />אמת ושקר אולי מאפשרים בסיס רחב יותר " לחיים - טובים " <br /><br />התרומה המשמעותי של כל אדם לחברה מתקיימת במעשה הנעשה בהרמוניה " לב - שכל " ולא בהכרח כאשר המעשה נעשה כתוצאה מציווי מוסרי ואו אופנתי <br /><br />אודיAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2913945307383068546.post-13193630589226230232014-01-19T22:44:26.625+02:002014-01-19T22:44:26.625+02:00תודה שרית על ההשראה ועל מילותיך הנוגעות ישר בלב. כ...תודה שרית על ההשראה ועל מילותיך הנוגעות ישר בלב. כחץ טבול בדבש.<br />אני הייתי מתחיל את השירה המדהימה הזו מהסוף להתחלה.<br /><br />"רדפהו שלום ובקש טוב עשה, מרע סור,<br />דבר מרמה משפתיך הסר, מרע לשונך נצור.<br />טוב לראות, ימים אהוב, חיים חפץ, האיש מי?" <br /><br />זו התמצית בעיניי ומשמעותה שלעשות טוב אינו קשור לגמול. הטוב יינתן ללא תנאי.<br />התניה פה היא בהתחלה "מי האיש אשר חפץ חיים"<br /><br />וכאן כבר יש מתן זכות בחירה לכל אחד לעשות כראות עיניו.<br />למי שיש את הזכות לא להיות "חפץ חיים" אלה להסתפק ב-" אכול ושתה כי מחר נמות" מעשיו הקלוקלים יקבלו לגיטימציה חברתית מתוקף זכות הבחירה שלו.<br /><br />אך אם ה-" בקש שלום ורדפהו" יהיה ציווי, לא ציווי אלוהי אלה ציווי חברתי, ללא זכות הבחירה, אזי תהיה תיקווה שיותר אנשים ימלאו אותה.<br /><br /><br />ושוב תודה,<br />יוסי אודAnonymoushttps://www.blogger.com/profile/07983548767250594606noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2913945307383068546.post-70414142722093788982014-01-19T21:45:19.719+02:002014-01-19T21:45:19.719+02:00צודקת, תמי, צודקת. זה כל כך כואב, ואולי זה צריך לה...צודקת, תמי, צודקת. זה כל כך כואב, ואולי זה צריך להיות כך כדי שאנשים יבינו שהגיע הזמן להגיד די ולחזור לערכים הפשוטים, הבסיסיים. <br />תודה על תגובתך.שרית יעקבhttps://www.blogger.com/profile/12560174389524821583noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2913945307383068546.post-44315476878137249722014-01-19T21:20:56.498+02:002014-01-19T21:20:56.498+02:00 בעודי קוראת את הטור שלך, ברקע החדשות מהמרקע הרב ... בעודי קוראת את הטור שלך, ברקע החדשות מהמרקע הרב פינטו וניצב מנשה ארביב שני פיגורות בעלי מעמד והשפעה על עשרות , מאות ואלפי בני אדם , וכמה עצוב לי , מה הם לא קראו שורות אלה ? עד אנא הסיאוב הזה יגיע, ובסוף נגמר באיזה עסקת טיעון, מאסר סימלי, ואיזה דוגמא חברה כזו נותנת לדור הבא, ככל שאת פושע , גנב וסוטה אתה יותר סלב ? אותי מגמה כזו מפחידה עד כדי מחשבה לאיזה עולם אנו מביאים ילדים?<br /><br />מִי-הָאִישׁ, הֶחָפֵץ חַיִּים; אֹהֵב יָמִים, לִרְאוֹת טוֹב.<br />נְצֹר לְשׁוֹנְךָ מֵרָע; וּשְׂפָתֶיךָ, מִדַּבֵּר מִרְמָה.<br />סוּר מֵרָע, וַעֲשֵׂה-טוֹב; בַּקֵּשׁ שָׁלוֹם וְרָדְפֵהוּ.<br />(תהילים, לד, יג)<br />רשמים וחוויות - הקשר הרב דוריhttps://www.blogger.com/profile/16358016067270225576noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2913945307383068546.post-12821446976709228222014-01-19T19:55:13.379+02:002014-01-19T19:55:13.379+02:00תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.שרית יעקבhttps://www.blogger.com/profile/12560174389524821583noreply@blogger.com